Pro správnou funkci je nutné mít zapnutou podporu JavaScriptu! Expedice Svobodna_cesta | ECOPAINT - potápění
IANTD Ecopaint

SVOBODNÁ CESTA

Termín : 31.7.2014 – 16.8.2014
Cestovatelé : R + J
Ubytování : 8 nocí hotel a 8 nocí v autě s pohodlným spaním
Jídlo : dle průběhu

Navštívené země :

31.7. jsme po návratu z práce přihodili do již připraveného auta jídlo z ledničky a v 15:50hod jsme vyrazili. Tachometr 90.510km = 0km. Natankování levně v Církvici a pak těsně před hranicemi i se svačinkou - zelňačka, rohlík a Birell. Pak již Norimberk, Karlsruhe, přejezd do Francie a u benzinky někde před Belfortem jsme přespali. To již bylo 00:00 hod a ujeli jsme 833km. Přiznávám, že jsem jel rychle, ale super náskok na další den. Tachometr 91.343km.

Zvětšit do nového okna Zvětšit do nového okna

1.8. před 7 hod. jsme vstali, hygiena na benzince a přes Lyon, kde začaly zácpy, přes Orange, také zácpy a až do plánovaného města Avignon. Toto historické město určitě stojí za návštěvu a hlavní tahák je velké náměstí a most končící uprostřed řeky Rýn. Historické město je obehnáno hradbami a dovnitř se lze dostat pouze přes několik bran. Zde jsme potkali rodinku Čechů. Bylo teplo a tak jsme si dali zmrzlinu a před odjezdem jedno chlazené pivko. Dále jsme pak pokračovali okolo Nimes, překročili jsme hranice do Španělska a u Girony jsme odbočili na další naplánované místo Estartit. Trochu jsme bloudili, protože navigace toto městečko neznala a muselo se jet na Torroella de Montgri. Tak jsem se řídil pouze podle kopce vedle Estartitu, který jsem znal z fotek. Zde zaparkování na pláži ve 21.30, vykoupání v chladném moři a noc zde. Tachometr 1597km.

2.8. Před 7 hodinou vztyk, snídaně na vařiči a v 9 hodin jsem měl již domluven ponor v Calypso. Sraz v Calypso v 8:45hod. Jelo se na lokalitu Dolphin v rezervaci Illes Medes. Byl jsem rád, že jsem měl sucháč. Krásná lokalita s množstvím jeskyněk, hejny ryb a velkými kanici, kteří se opravdu nebáli. Můj buddy byl Belgičan 56 let a dobrý buddy. Nakonec jsme propluli jeskyní pod ostrovem a obeplavali jsme ostrov. Před koncem ponoru jsem filmoval velkého kanice v jeskyňce, ale ujížděl přede mnou, pak mi přijde se podívat vedle své hlavy a byl zde kanic tak 1,3m a hubu měl 20cm od mé hlavy. Byl schován ve tmě jeskyně. Tak jsem ho zvěčnil na video i s detailem koulejícího se oka :-). Max. hloubka 30m a doba ponoru 60min. Po ponoru jsem zaplatil 27eur za ponor a natankování levné nafty v Estartitu cca 35Kč/l. Pak oběd a cesta malou zácpou do Barcelony. Náhodou jsme zaparkovali hned před La Sagrada Familia a odsud jsme obešli většinu zajímavých míst. Architekt extravagance Antonio Gaudí je prostě všude. Večer jsme si dali večeři na jedné z mnoha ulic Barcelony. Odjezd asi v 18:45 a doposud jsme tedy najeli 1940km. Opět jsem jel rychle, nechtělo se mi spát tak jsem to natáhl a v 01:00 jsme byli už 250km před Granadou na parkovišti lepších hotelů a zde jsme přespali. Zajímavé bylo, že dálnice až po Valencii byla poměrně drahá, ale odsud až před Málagu se neplatilo nic. Prostě čím více na jih, tím méně turistů a méně se platí. Tachometr 2574km.

3.8. Vztyk asi opět v 7:30hod a ihned odjezd a na benzince hygiena, natankování levné a kafíčko. Pak již do Granady. Parkoviště podzemní v 10:45 za 1,5eur/hod a jen tak tak jsme se výškově vešli. Prohlídka města, historického centra a výstup do pevnosti Alhambra. Tam jsme si vyčkali frontu asi 40min na lístek. Ti pilnější si lístek zarezervovali přes internet a šli rychleji na řadu. Alhambra je obrovská a krásná. Nádherné zahrady, monumentální chrámy, stará část pevnost Alcazaba s krásným výhledem na město. Pak ve městě ještě zmrzlinka a jeli jsme dále okolo, mě již známé, Málagy a Marbelly. Zde jsem vzpomínal na místa, kde jsem již byl. Cíl naší cesty bylo město Algeciras na druhé straně zátoky od Gibraltaru. Byla neděle a tak jsme 13km před odbočkou čekali frontu až se Arabové - Maročani mířící domů vymotají. Hotel Maria Luisa na 3 noci nás již čekal- dorazili jsme asi ve 20:30hod. Sprcha, toaleta, klima po 3 nocích v autě byla příjemná. Tachometr 3084km.

Zvětšit do nového okna Zvětšit do nového okna

4.8. Hotelová snídaně v 6:45 byla jednoduchá, ale super – dělal jí někdo jiný :-). Pak výlet do Gibraltaru, asi 25km. Podařilo se nám dobře zaparkovat a šli jsme směrem na pevnost Moorish Castle a pak do jeskyní Great Siege Tunnels, kde byla za války nemocnice. Zde jsme potkali čechy, kteří nás poslali pěšky na vrch gibraltarské skály a my šli. Asi po 30min jsme dorazili k několika opicím (makak bezocasý) na The Rock Apes, kteří se nás nebáli, skákali na záda a i mi sebrali PETku. Dále nás čekala St.Michael´s Cave a dále bylo opic hodně a my došli až k malé pevnosti na vršku skály, kde již cestička končila Highest Point on The Rock kde byla O´Hara´s Battery. Krásný rozhled na zátoku, průliv a i Maroko. Zpět jsme jeli lanovkou, chvíli jsme hledali auto a pak jsme jeli po západní straně až na jih Gibraltaru na parkoviště k mešitě Ibrahim-Al-Ibrahim Mosque a k majáku Europa Point a dělu vážící 110tun, které chránilo průliv. Zde svačinka v bistru cheese sendwiton + berry beer a pak jsme se jeli vykoupat na východní stranu Gibraltaru. Překvapení však bylo, že voda byla opravdu studená, odhaduji 18 stupňů, až mě bolely kotníky. A pak zpět. Ještě jsme se stavili v přístavu a ověřili jsme si jízdenky na zítřejší plavbu do Maroka – vše OK. Hotel ve 22hod nám ještě vyměnil pokoj, protože si to prý recepční spletl, tak jsme mu vyhověli s úsměvem. Byl rád.

5.8. V 7 vztyk, opět jednoduchá snídaně hotelu a taxi do přístavu cca 5km za 6eur. Prodrali jsme se davy Arabů táhnoucích spousty tašek a konečně se nalodili. Odjezd trajektu marocké společnosti FRS byl však zpožděn o 45min. Krásný výhled z moře se naskytl na zátoku, Algeciras a Gibraltar. Také jsme cestou viděli na hladině dva měsíčníky svítivé. V 11:15 jsme přistávali v Tanger MED a s údivem. Nikde jsme totiž neviděli město, jen přístav a dále pustina se silnicí. Také nás nechtěli celníci vpustit do Maroka, protože jsme si na lodi zapomněli dát výstupní razítko ze Španělska do pasu. Celníci už byli sbalení a mizeli pryč z lodi, kvůli nám se ovšem museli vrátit. Pak jsme již jako poslední prošli a mezitím nám ujel autobus mířící k pasové kontrole vzdálené asi 2km. Po 20min přijel další, byl gratis a my jsme se mezitím dozvěděli, že Tanger má 2 přístavy a tento „MED“ je 60km od města. Sehnal jsem rychle domorodce, dohodl taxi za 50eur (platba až po návratu) a ten nás dovezl do města, počkal na nás a dovezl nás zpět. Cestou jsme nejeli po dálnici a tak jsme viděli běžný marocký život a i požár porostu, který hasilo 5 letadel. V Tangeru jsme si prohlédli náměstí Tanger a prošli jsme starobylou bránou do čtvrti Medina. Pomník 22 Jardins de la Mendoubia 1, starobylé uličky a domy s různými obchůdky a dílnami, došli jsme až do přístavu, prohlédli si historickou dělovou obranu města. Cestou zpět jsme se na náměstí naobědvali – couscous se zeleninou a 4 druhy ryb. Jídla bylo hodně a bylo výborné. Asi za 100Kč jedno. Odjezd byl v 16hod a v 17hod jsme byli zpět v přístavu MED. Cestou bylo krásně vidět, sluncem osvícené, pobřeží Portugalska i s mysem Sv. Vincenta, pobřeží Španělska, kudy zítra pojedeme. Odjezd trajektu měl opět zpoždění asi 1 hod. Toto jsou země, kde prostě čas není důležitý. Z lodi jsme viděli opět měsíčníky svítivé asi 5ks. Krásně sluncem osvícený Gibraltar nás vítal a v 20:30 jsme přistáli. Časový posun byl v Maroku -1hod. Z přístavu jsme šli do hotelu pěšky asi 5km, ale vůbec to nevadilo. V hotelu nás už čekali a pohostili nás pivem, vypil jsem asi 5, byl jsem z té Afriky dost vyprahlý. Příjemné bylo, že jsme nic neplatili, protože se nám chtěli v hotelu odměnit, že jsme jim bez problémů vyměnili pokoj :-). Pil jsem tam s policajty po službě, kteří v hotelu sídlili.

6.8. Vstali jsme v 6:45 a snídaně, sprcha, hygiena ještě v hotelu a odjezd v 8:40. Tachometr 3155km. První zastávka byla v 9:30 v Tarifě. Nejjižnější výběžek Pyrenejského poloostrova a je odsud nejblíže do Maroka, asi 15km. Parkoviště 1eur/hod. Historické městečko s pevností, majákem a vizuálně vpravo Atlantik a vlevo Středozemní moře. Opravdové spojení moře a oceánu je však dále na východ. Castillo de Santa Catalina, přístav, Castillo de Guzmán El Bueno jsme viděli, ale k Plaza de Torros jsme již nešli. Tachometr 3179km a odjezd 10:25. Dálnice se platila u Los Cabezas de San Juán 7,25eur před Sevillou. Sevilla je krásné historické město s řadou památek, zaparkovali jsme u Unirvesidad de Sevilla, dále věž Torre del Oro, Plaza de Toros – aréna toreadorů (bylo zde vidět, že toto vydělalo hodně peněz), Giralda- opravdu krásná a obrovská katedrála a spousta starých domů, kostelů aj. Odjezd v 14:30 a v 15:45 jsme přejížděli řeku Guadiana do Portugalska, kraj Algavre. Tachometr 3368km. Zde jsem si zaktivoval kreditní kartou dálniční poplatky dle SPZ – takže jsme v Portugalsku projížděli mýtnými bránami min rychlostí 60km/hod. Na konci Portugalska se to ukončí a odečtou se skutečné peníze za použití dálnic. Natankováno a zastávka ve starobylém rybářském městečku Sagres. Toto městečko stále vystavené větrům z Atlantiku se podobá městečkům na severu Dánska. Malé domečky u sebe a dýchá z nich tvrdý život. Po asi 8km jsme dojeli na b>Cabo Sao Vicente (mys Svatého Vincenta), nejjihozápadnější výběžek našeho kontinentu - po staletí, maják ukazující cestu do Gibraltaru. Zde jsme si prohlédli skaliska, různé barvy skal i oceánu, maják a zaparkovali jsme asi 1km od majáku mezi nízkými keři v písku, kde stále fouká vítr. Udělali jsme si večeři na vařiči na PB, který jsem musel ze všech stran zakrýt, jinak nehořel v silném větru :-). Pak jsme šli posedět do zátoky, kam se dalo slézt a skrýt se před větrem. Tady jsme čekali na západ slunce. Když se slunce již sklánělo, objevilo se nahoře na útesu několik lidí. Zde jsme rozdělali lahev dobrého bílého vína z Moravy a než slunce zapadlo do Atlantiku, láhev se vyprázdnila. Dobře se pak spalo, jen to čůrání v noci ve větru a v písku bylo horší :-). Tachometr 3707km.

Zvětšit do nového okna Zvětšit do nového okna

7.8. Rychlá snídaně v silné mlze, větru a písku a odjezd v 7:50, opět zastávka v Sagres, dotankováno a jízda poblíž moře bez dálnice, směr Lisabon. Tachometr 3717km. Ještě zastávka v Sines, kde jsme si z výšky prohlédli přístav a pláž. V Lisabonu jsme byli ve 13hod, zaparkovali jsme dále od centra, ale gratis. Prošli jsme okolo vojenského musea, šli jsme do kopce od moře, prošli okolo několika chrámů, prohlédli si město z výšky, vyfotili se s typickými tramvajemi až jsme došli k náměstí Praca Municipio a obrovské Praca Comercio. Zde nádherně vyhrával kytarista. Zpět k autu jsme se vraceli okolo přístavu, kde kotvila obrovská výletní loď. Odjezd v 15:30 a tachometr 4001km. V 17hod jsme dorazili na plánovaný Cabo Da Roca, nejzápadnější výběžek našeho kontinentu. Zde je na sloupu vedle majáku napsáno v portugalštině „Kde země končí, moře začíná“. Opět kolmé skály různých barev a nekonečný oceán. Pak již do Peniche. Sem jsme dorazili v 19:45, zaparkovali jsme v přístavu gratis, ubytovali se v hotelu Kate Kero II. Zde jsme byli 4 noci se snídaní. Tachometr 4245km. Ještě procházka městem, kde byl festival a večeře na náměstíčku – špíz s mořskými potvorami, hranolky a pivko Sagres.

8.8. V 8 hod snídaně formou švédských stolů, venku mlha až do 13 hodin a tak procházka městem. Objevili jsme zde Lidl - ceny asi jako u nás. Pak najíst a jeli jsme okolo poloostrova a našli jsme jedinou plážičku Praia Do Porto De Areia Sul. Byli jsme zde skoro sami, protože byla mlha, ta se rozplynula a pláž se zaplnila. Byl jsem hlavní atrakce – potápěč s rebreatherem. Měl jsem suchý oblek a byl jsem rád, voda měla 16°C v hloubce 8m, délka ponoru 60min. Atlantik zde, je jinak zbarvený než všechna moře, kde jsem byl a to i Kanárské ostrovy. Pod vodou jsem lapl chobotnici. Když zacházelo slunce, jeli jsme k majáku Cabo Carboeiro a pak k mysu Papoa, kde jsem 20 min třískal chobotnicí o skálu, aby změkla a pak jsme si jí opekli. Výborná večeře s čerstvým pečivem. Pivko Radegast chuť nepokazilo :-). Okolo nás bylo hodně karavanů, tím je Portugalsko známé, že toleruje nocování bez kempů. Pak ještě procházka festivalovým městečkem s ochutnávkou nějaké šišky z bramborového těsta, smažené v kotli a plněné vanilkovou náplní, ale dobré.

9.8. Snídaně opět v 8hod a opět mlha, tak procházka do pevnosti města a po obědě na, nám již známou pláž. Je logické, ale zajímavé, že majáky, když je mlha houkají. Takové je to tajemné, houkání ve městě v mlze. Dnes ponor vlevo od pláže, kde jsem objevil krásné jeskyňky, skaliska, obrovská hejna ryb, ale jen tak tak jsem se stačil vyhýbat rybářským návazcům :-). Max. hloubka 10m a čas 65min. Pak opalování. Večer procházka. Tachometr 4276km.

Zvětšit do nového okna Zvětšit do nového okna

10.8. V 6:15 nás vzbudil východ slunce bez mlhy, snídaně a na pláž mimo poloostrov s názvem Praia De Medao/Super Tubos. Šíře asi 200m a délka tak 3km. Procházka až do vesničky Consolacao a zpět, asi 6km celkem. Výška přílivu je zde asi 2,5m a tedy když jsme se vraceli, měla pláž již jen šíři 50m oproti 200 m. Vlny byly velké a krásné. Pak opět na mys Papoa a zde piknik – polévka, večeře, kafíčko a sušenky :-). Tachometr 4286km.

11.8. Snídaně v 8hod, zaplacen hotel a odjezd v 9hod na dálnici. U města Vigo jsme měli málo nafty, tak jsem radši sjel a našel pumpu, zdržení 1 hodinu. Přejezd do Španělska a po 13 hod jsme byli ve městě A Coruňa, kde jsme zaparkovali u pláže Club De Mar, nedaleko majáku Torre de Hercules – nejstarší funkční maják na světě, postavený bájným Herkulem :-). Koupačka a já ponor na lokalitě El Grelle, hloubka 20m doba 67min. Hejna ryb a hodně chaluh. Pak prohlídka majáku i růžice kompasu. Odjezd ve 20hod a po 20min za městem večeře, kafíčko a jízda dále již na východ směr Leon přes hory v nadmořské výšce 800 až 1600mnm. Po 200km jsme zastavili a přespali na osamocené pumpě. Tachometr 5178km.

12.8. Snídaně a odjezd v 7:30 až do Gelaria, plánované městečko s pláží a potápěčským místem. Byl ovšem problém, jak se dostat do vody a dobře zaparkovat. Tato část Španělska je totiž jiná, za vše se platí, všude policie, samé zákazy, prostě jsme poblíž Baskicka. Pokračovali jsme do města San Sebastian. Policejní kontrola se samopaly a brokovnicemi, město ošklivé, plné lidí, aut, nemožností zaparkovat, tak jsme ujeli pryč a hledali jsme kde se vykoupat. Pak jsme po dlouhém hledání našli městečko Hondarribia, město, které vydělává na parkovném. Jediné drahé parkoviště jsme vynechali, na modrém parkovacím místě jsme zaparkovali a šli se vykoupat. Pak jsem radši přejel do města asi 2km od místa koupání. Navečer jsme odjeli a pak jsme našli za stěračem lístek na 144eur pokuty. Tak jsme ujeli. Ještě jsme se stavili v nějaké vesničce v obchoďáku Too Doo Spar, kde se prodávalo levně přímo s krabic. Koupili jsme si kalamáry, které jsme si na parkovišti opekli na olivovém oleji + čerstvé pečivo. Spát jsme šli ve 22hod a tachometr 5786km. Jsme někde mezi městy Olite, Pitilas, Beire, již v kraji Aragon.

Zvětšit do nového okna Zvětšit do nového okna

13.8. Vztyk v 7:30, snídaně a v 8:40 odjezd směr Zaragoza. Průjezd krajem Aragon byl hezký, nadmořská výška asi okolo 260mnm. Tachometr 5786km. V 11 hod jsme byli u hotelu Avenida, kousek od centra Zaragozy. Objednané parkoviště za 15eur ale nedopadlo, protože je jen do výšky auta 2m. Tak jsme zaparkovali na druhé straně řeky Ebro zadarmo a došli jsme asi 500m. Oběd a procházka po nádherném mostě Puente de Piedra, náměstí Plaza del Pilar s katedrálou Basilica del Pilar, socha malíře Goya a spousta krásných starobylých budov. Podívali jsme se i dovnitř Basiliky, je tak vyzdobená, že se to ani nedá napsat. Pak do hotelu, stažení fotek, mailů. Večer opět do města s noční prohlídkou a na večeři na náměstí. Ochutnali jsme místního býka :-).

14.8. V 7:30 na jednoduchou snídani, zaplatit hotel a v 8:30 odjezd. Tachometr 5929km. Když jsme měli na tachometru najeto 6018km, jeli jsme směr na Lleida, protnuli jsme Greenwichský poledník, tedy nultý poledník od kterého se počítá zeměpisná délka (prochází totiž Královskou observatoří v Greenwich v Anglii). V 11:50 jsme se dostali do kolony před hranicemi do Andorry. Ze španělské strany se vjíždí do této zemičky v nadmořské výšce asi 1300mnm. Je to zemička, kam se jezdí na nákupy, protože jsou ceny bez cla. Také se sem jezdí na krásné hory. Asi 20km jsme jeli nepřetržitě mezi baráky a obchodními domy přes městečka Sant Julia de Lória, Andorra Vella, Encamp, Canillo a pak jsme začali stoupat do hor. Serpentýna za serpentýnou, nejeli jsme do tunelu a překročili jsme horský hřeben ve výšce 2408mnm, bylo zde 14°C. Pěšky jsme pak ještě vylezli na Pic de Blanc do 2700mnm. Pak jsme začali klesat ke Francii a ještě jsme projížděli posledním městečkem Pas de la Casa, kde jsme nakoupili spoustu alkoholu a kosmetiky (za 83eur). Tachometr 6278km. Celník do Francie, když viděl CZ SPZ, jen ukázal ať jedem. Ale motorkář na nějaké 125 se mu nezdál. Měl napěchované tašky na předních kolech, zadních kolech a i vytažený svetr na břiše a snažil se mu vysvětlovat, že nic neveze :-). Pak jsme pokračovali v koloně několik km až do lázeňského města Ax, kde jsme z hlavní silnice odbočili doprava na silnicí 3 třídy. Serpentýna za serpentýnou, nahoru, dolů až jsme sjeli z hor a na dálnici jsme se dostali ve městě Carcassone. Pak po dálnici až 150km před Marseille. Cestou ještě večeře na parkovišti. Noc u pumpy.

15.8. Snídaně a odjezd v 8hod. Tachometr 6775km. V Marseille po chvíli hledání parkoviště jsme zaparkovali hned u přístavu jachet gratis, byl totiž svátek Sv. Marie. Prohlídka vojenských lodí pod řeckou vlajkou, pevnost Fort St.Jean s vnitřní prohlídkou, výhled na obrovský přístav jachet a pevnost Fort St.Nikolas. Pak jsme vyjeli ke katedrále Notre Dame de la Grande, prohlídka okolí i krypty. Nádherný výhled na město. Se zaparkováním jsme měli ovšem štěstí. Cestou jsme šli okolo US tanku, který zde dostal zásah v roce 1943. Pak po dálnici na Gap, sjezd z dálnice na Brianson a průsmyk do Itálie v 1850mnm v 17:30hod. Pak okolo Turína na levou stranu Lago Maggiore, ale nebylo kde zaparkovat a tak jsme přejeli do Švýcarska do města Locarno, kde jsem našel místo, kde jsme přenocovali gratis. Ponor zde by byl katastrofa, nebylo ani kde sejít k vodě.

Zvětšit do nového okna Zvětšit do nového okna

16.8. V 6hod odjezd a přejezd k dálnici průsmykem 1610mnm a snídaně na parkovišti, ale dost zima. Pak jsme navštívili Lichtenštejnsko, projeli jsme ho až do Rakouska, kde jsme natankovali. Celník rakouský nás ale docela prohlédl a nelíbil se mu alkohol z Andorry. Pak ale OK. Z Rakouska zpět do Lichtenštejnska, pak do Švýcarska a k jezeru Bodensee a v městečku Steinach. Ponor z pláže v 13hod. Po 500m jsem se dostal do hloubky 4m :-), ale obrovské keře vodní trávy a v nich mega kapři hloubku vynahradili. Nakonec pěkné. Tachometr 7572km. Pak přes SRN-Mnichov do ČR. Večeře v Újezdu nad Lesy a nákup v Tescu Kolín. Doma ve 22:30hod.

Warning: getimagesize(svobodna_cesta/svobodna_cesta_big31.jpg): failed to open stream: No such file or directory in /www/doc/www.potapy.cz/www/include/expedice.inc on line 54

Warning: getimagesize(svobodna_cesta/svobodna_cesta_big31.jpg): failed to open stream: No such file or directory in /www/doc/www.potapy.cz/www/include/expedice.inc on line 57
Zvětšit do nového okna
Warning: getimagesize(svobodna_cesta/svobodna_cesta_big32.jpg): failed to open stream: No such file or directory in /www/doc/www.potapy.cz/www/include/expedice.inc on line 54

Warning: getimagesize(svobodna_cesta/svobodna_cesta_big32.jpg): failed to open stream: No such file or directory in /www/doc/www.potapy.cz/www/include/expedice.inc on line 57

NAJETO celkem 8298km.    Dálnice poplatky : 11.025,-Kč.    Nafta : 33.532,-Kč

Ubytování v hotelích – 8nocí se snídaní : 12.404,-Kč    Doprava Maroko : 3.696,-Kč

Cesta vyšla podle plánu a naštěstí se nestala žádná nepříjemná situace. Cestu jsem nazval jako „svobodná“ to proto, že jsme se mohli zastavit, kde jsme chtěli . Zážitky z cesty jsou obrovské, viděli jsme tolik nádherných míst, které bychom, při klasických zájezdech s CK, neviděli. Lze říci, že když máte pohodlné spaní a máte se kde umýt, vydržíte cestovat i mnohem delší dobu. Musíte však chtít.

Věřím, že takovéto cesty ještě nějaké zažiji, určitě to stojí za to….