Pro správnou funkci je nutné mít zapnutou podporu JavaScriptu! Expedice Egypt2 | ECOPAINT - potápění
IANTD Ecopaint

EGYPT

Místo : DAHAB

Termín : 21 – 28.11.2010

Zúčastnění : Radek, Jitka, Milda, Soňa, Erika, Robert, Ilona, Gabča a Týna, škoda Kamila, který musel na poslední chvíli stornovat letenku.

Úvod : Již 8x jsem byl v Egyptě, několikrát jsem projel Hurghadu i Sharm El Sheik, byl jsem v Káhiře, poušti, na pyramidách, navštívil jsem odsud Izrael a Mrtvé Moře, ale nikdy jsem nebyl v Dahabu. Na to, že jsem potápěč, je to dost ostuda. Tak jsem to letos napravil. Asi dva měsíce před odletem jsme koupili v nějaké akci letenky, domluvili hotel se snídaní a dohodli se, že potápění i jídlo budeme řešit na ulici, což se nakonec vyplatilo, protože nikoho nepotkala „faraonova nemoc“. Dahab je úplně jiný, klidnější a zdálo se mi, že pohodovější i když je zde už několik velkých resortů a další se připravují. Jízdy na lokality jsou jeepama, takže se vidí i okolí a i rodinní příslušníci se mohou zúčastnit cesty za potápěním, kde mohou šnorchlovat, pít beduínský čaj s kořením, místní kafe, dát si něco k jídlu nebo se pelešit. Lokality Blue Hole a Canyon ovšem klidné nejsou, napočítal jsem zde asi 100aut-hlavně turistů ze Sheiku. Ostatní lokality, hlavně na jihu jsou klidné i levnější.

Zvětšit do nového okna Zvětšit do nového okna

Takže nyní něco z cesty:

21.11. Odlet v 00:05 a za 4 hod. jsme byli v Sharm El Sheiku. V Praze +3st.C a v Sheiku +25st.C. Transfer byl na letišti a za cca 1 hod jsme byli v Dahabu. V hotelu Golden Europe už na nás čekali i se snídaní. Po snídani do báze již dohodnout ponory. Prošli jsme si Dahab a dali jsme si na ulici masovou směs v bagetě za asi 40Kč. První ponor jsme uskutečnili na domácím reefu Lighthouse. Zanořili jsme se z pláže a šli doleva k výběžku. Viditelnost cca 25m, čtverzubci a běžný korálový život. Max. hloubka 35m a cca 50min. ponor. Večer ještě jedna bageta a unavení jsme šli spát.

22.11. Snídaně na terase v druhém patře hotelu s pěknou vyhlídkou a v 8.45h. v bázi. Jelo se jeepama na jih na 3 ponory. První ponor na Golden Blocks-obrovské korály, trnuchy, trigger fis, hvězdice, slimáci, ježíci, rupošnice, úhoři aj. Pak kafe v pelešárně asi 1,5hod. a druhý ponor na Moray Garden –ježíci, perutýni, trnuchy aj. Pak jsme dali beduínský čaj v pelešárně a oběd. Třetí ponor byl driftový z Tretboot do Moray Garden- běžný korálový život. Po návratu za tmy, jsme zašli na večeři do doporučené restaurace King´s Chicken, kde za cca 100Kč jsme dostali 1/2kuřete, polévku, rýži, chleba, omáčky a colu. Pak jsme na hotelu dali ještě litr rumu a šli jsme spát.

23.11. Po snídani sraz opět v 8.45h. a směr na sever na tři ponory. První Canyon- krásná lokalita, kde dojeli cca do 35m na vršku kaňonu, našli jsme díru a sestup do 45m, pak výstup kaňonem nahoru, prohlídka vršku a dírou ven a zpět. Nezvyklé je i množství bublin procházejících pískem od potápěčů v kaňonu. Viděli jsme ropušnice, inimikuse vláknité, murény aj. Kafe a beduínský čaj v pelešárně a druhý ponor na Coral Garden. Ježíci, perutýni, bílé murény, úhoříci, slimáci, chobotnice, kareta aj. Oběd a čaj a třetí ponor byl driftový z Rick´s Reef do Coral Garden.- běžný korálový život. Večer jsme zašli do ryze domácí egyptské restaurace na ulici k Josefovi do starého Dahabu. Dali jsme si vynikající opravdu čerstvé kalamáry s rýží, omáčkami, chlebem, colou, zeleninou za cca 100Kč a polévku ve které plaval krab, kreveta, mušličky, kousky ryb za cca 30Kč – ovšem vynikající. Pak pivo a slivovice a spát.

Zvětšit do nového okna Zvětšit do nového okna

24.11. Snídaně opět na terase a pak cesta na sever ještě dál za Canyon – na známou lokalitu Blue Hole. Sestoupili jsme k díře z Blue Hole do moře a pak 2x dokola s pozvolným výstupem. Nezvyklé zajímavé místo, ale lepší by to bylo s trimixem. Hodně vypovídají i ty destičky na skále na břehu- prostě žábry lidi nemají… tak bacha. Pak kafčo a čaj a druhý ponor na The Bells. Krásný kolmý sestup průrvou ve skále až do cca 32m, pak doprava pod převisy a podél kolmé stěny. Velké rohovity, 2 velcí kanici, kareta- pak výstup přes Blue Hole. Velmi pěkný ponor. Max hl. 35m a doba 50min. Na Blue Hole bylo odpoledne asi 100aut, turistů ze Sheiku, docela masakr jsou i ti smradlavý velbloudi. Dal jsem bagetu u Pepka námořníka a na nákupy. Večeře u „starýho“ egypťana, který griloval čerstvé hovězí a kozí maso i mleté(kopta), s rýží, zeleninou, chlebem, omáčkami, jen piva jsme si museli přinést – cca za 100Kč-vynikající. Večer jsme ještě sháněli výlet do Petry, pak slivovici a spát.

25.11. Po snídani opět na jih na lokalitu The Caves- dva převisy, kterým říkají jeskyně, ale pěkné. Perutýni, trnuchy, úhoříci, trnuchy aj. Pak beduínský čaj a druhý ponor na Um El Sid – úhoříci, štítovci a běžný život. Po 15 hod. jsme již sedali na čtyřkolky na 2 hod. a projeli se pouští, prohlédli pobřeží a stavili se v beduínské vesnici – cca 360Kč. Večer slivovice a pivko Stela.

26.11. Budíček ve 4.45h. a v 5 busík k benzince před Dahabem, tam jsme počkali na malý autobus. Pak do Taby, trajektem do jordánské Aquaby a tak pak do hor, zastávka na nákup a do divu světa PETRY. Kaňon s barva mi skal do hněda, červena, žluta, zelena, bíla a do toho vytesané chrámy a budovy – to se musí vidět, o tom nemá cenu psát. Po 4 hod. prohlídky v 16hod. odjezd a zastávka v horách na obědě v hotelu Mariot 5+. Pak do Aquaby, Taby a do hotelu v Dahabu jsme dorazili ve 23hod. Pak ještě prohlídka fotek, slívka a pivko.

Zvětšit do nového okna Zvětšit do nového okna Zvětšit do nového okna

27.11. Byl odpočinkový den jeli jsme na jih, kde se nám líbilo, koupačka, pelešení, atd. Večer k Josefovi na tygří krevety v česnekové omáčce a kalamář, vše s rýží, zeleninou, omáčkami, chlebem. Večer dopití zbytků a spát.

28.11. Ve 2.45 budíček a ve 3.15 měl být transfer na letiště-nebyl. Musel jsem honit recepční a po půlhodině přijel, pak jel jak když nás ukradl, ale vše jsme stihli. Letadlo letělo na čas a z +25st.C nás Praha vítala -7st.C. Do oběda jsme byli doma.

ZÁVĚR: V Egyptě jsem byl již 9x a musím říci, že Dahab má určitě svoji atmosféru a klid, jakož i potápění na pěkných lokalitách. Je zde ovšem již několik velkých resortů, kterých bude přibývat. Starý Dahab je však stále nezapomenutelný a pokud to půjde, příští rok se sem určitě vrátíme…

Náklady: Letenka + ubytování + snídaně = 13.200Kč, Ponory 11x = 180eur, Petra = 250USD/os, Čtyřkolky na 2hod. = 120EGP, Večeře = 50 - 120Kč pokud se ví kde.