Pro správnou funkci je nutné mít zapnutou podporu JavaScriptu! Expedice Francie | ECOPAINT - potápění
IANTD Ecopaint

FRANCIE – MONACO – ITÁLIE

Saint Tropez – Monte Carlo – Arenzano – Genova

Termín : 29.6.večer odjezd a návrat 8.7.2012 ve 21:30hod.

Zúčastnění : Radek, Michal, Jana, Zdeněk, Marek, Jitka, Andrea, Monika

Již v lednu 2012 jsme se domluvili, že se podíváme do jižní Francie, kde se podíváme na vraky lodí, Verdonský kaňon, Port Grimoud, Moustiers Ste Marie, Draguignan, Gassin Village, Saint Tropez i s Pampelonskou pláží a legendární stanicí místních policajtů, dále se podíváme do Monaka a zastavíme na ponor na tankeru Amoco Milford Haven. Pak přespíme v italském Janově a pojedem domů.

29.6. odjezd v 16hod přes Jindřichův Hradec, Třeboň, Kaplici a těsně před hranicema jsme si dali ještě teplé jídlo. Pak Salzburg, Innsbruck, Brenner, Bolzano, Verona, Brescia, Piacenza, San Remo, Nice, Cannes, Saint Tropez a Ramatuelle.

Zvětšit do nového okna Zvětšit do nového okna

30.6. Na místo jsme dorazili asi v 8 hod, ubytovali jsme se v kempu v luxusních karavanech se dvěma ložnicemi, kuchyní a terasou obrostlou velkými oleandry. Dnešní den jsme si dali odpočinek na pláži a někteří jsme se pěkně spálili, když jsme po probdělé noci usnuli na pláži Pampelonne. Na této pláži proběhlo druhé vylodění vojsk za 2.sv.války, jedná se o nejdelší pláž na Azurovém pobřeží, z moře je obklopena luxusními jachtami za miliony dolarů a je zde možné potkat nejednu světovou celebritu. Večer již teplé jídlo a ochutnávka vína, ale i tvrdšího alkoholu.

1.7. v 5:30hod. vztyk a v 6:30hod odjezd na ponory do L´Escalet, kde zleva je Cap Camarat a zprava Cap Tailet. Vyjeli jsme ze zátoky a vlny nám stříkali do člunu, takže otočka a zpět. Rychlé rozhodnutí a vyrazili jsme na výlet. První zastávka asi po 50km Draguignan - kde jsme navštívili hřbitov amerických vojáků, dále přes Comps Sur Artuby, za kterým jsme zastavili u nejvyššího mostu Evropy, kde skákali bungeejumping za 140eur. Dále ke kaňonu Le George Verdon, pak k jezeru Lac St. Croix, kde jsme si půjčili šlapadla a vyrazili jsme do Verdonského kaňonu, tam koupel a pár fotek. Je to neuvěřitelné, že toto nádherné místo je tak málo známé a že je v Evropě. Pak jsme přejeli ještě 8km do vesnice Moustiers Ste Marie, kde je nádherný vodopád uprostřed vesnice, nad kterou je zavěšena hvězda. Tuto zde nechal zavěsit rytíř, který se vrátil z války - původně měla průměr 7,5m, ale spadla a nynější má průměr 4m. Původní hvězda je uložena v muzeu v Paříži. Nádherný výlet.

2.7. Budíček v 5:30hod a odjezd v 6:30. První ponor byl náročný – TOGO s max.hloubkou 55m, ale jeden z nejkrásnějších vraků tady. 12.5.1918 najela na minu. Druhý ponor na La PROPHETE parník s obrovským setrvačníkem a parním kotlem potopen v březnu 1860 z neznámých důvodů. Hloubka 35m. Návrat již ve 12hod a hned brífink v podobě červeného vína a portského, pak na pláž. Večer výlet do Saint Tropez, nákup v Maxim a v Mc Donaldu na netu potvrdit Heaven. Pak ještě zastávka v Gassin Village. Pak samozřejmě další brífink.

Zvětšit do nového okna Zvětšit do nového okna

3.7. Vztyk v 5:30. První ponor na L´ESPINGOL tato loď byla pouze 3 roky v provozu a v roce 1903 narazila na Cap Larrdier a potopila se do 38m. Druhý ponor na GRANDE QUAIROLE – homole poměrně hodně zarybněná. Hloubka do 40m. Kanici, murény aj. Odpoledne opět brífink, odpolední spánek a večer výlet na maják na Cap Camarat s výhledem na pláž Pampelonne, pak Port Grimaud (francouzské Benátky) a pak večerní Gassin Village s nádhernou vyhlídkou.

4.7. Francouzi servisovali kompresor a tak jsme vstávali až v 7:30 a odjížděli jsme na ponory až v 9:30. První ponor na vrak Le TORPILLEOR 178 OU LE LAS – torpédový člun v hloubce 48m. Uveden do provozu 1893 a 1921 odstřelen. Pěkný vrak. Druhý ponor v plavební dráze přístavu La Croix Valmer na vraku Le RAMON. Velká pašerácká loď, na kterou čekali celníci, ona začala couvat a narazila do vlnolamu. Postupně se potopila. Pak brífink a nákup ve Sparu a večer výlet do Ramatuelle na mušle, rybu, calamari a těstoviny carbonara + dvě lahve vína. Pak zpět a spát.

5.7. Opět vztyk v 5:30 a dnes jediný ponor, ale za to na ponorce La RUBIS. Nádherný vrak před výběžkem Cap Camarat, dlouhý 66m v hloubce 41m. Ponorka ze serie Saphir, sloužila za války pro rozmísťování min. Byla dekorována řádem Svobody. 31.1.1958 na ní vybuchlo 9kg výbušnin a byla potopena. Třešnička na dortu. Pak odpolední brífink a ochutnávka rybí polévky Soupe De Poisson. Odpoledne pláž a výlet do S.Tropez na net a omrknout pouťové netradiční atrakce.

Zvětšit do nového okna Zvětšit do nového okna

6.7. Opět v 5:30 a ponor opět na vraku TOGO, abychom si ho užili. Druhý ponor na La MOYEN SEC. Skalní útes u výběžku Cap Larrdier s max hloubkou asi 36m hodně zarybněn. Kanici, murény, mega úhoř aj. Návrat opět ve 12hod, brífink, pláž a večer nám domácí udělal mušle na víně a grilované krevety v těstíčku s cibulovým koláčem – delikates. Opět víno, kořka atd.

7.7. V 5hod budíček a v 6hod. odjezd se zastávkou na vyhlídce u Cannes, pak prohlídka Monaka – Monte Carla. Pak již přejezd do italského Arenzana, kde jsme se potopili na největším vraku Středozemního moře – AMOCO MILFORD HAVEN. Tento ponor stál 45eur, ale určitě stál za to. Prohlídka několika podlaží s max. dosaženou hloubkou 50m i prohlídka nějakých chodeb a kapitánského můstku, ale i komína, kde bylo výstupové lano. Pak přejezd do Janova, kde jsme se ubytovali v hotelu NOVOTEL. Po týdnu cestování a dobrodružství, luxus neuškodí (: . Večer ještě pizza v místní pizzerii, kam chodí jen místní za 5 až 7 eur + pivko za 3 eura :) .

8.7. Ráno bohatá snídaně formou švédských stolů v hotelu, zaplacení a odjezd v 9 hod. Domů jsme přijeli ve 21:30.

Zvětšit do nového okna Zvětšit do nového okna

Závěr : Nádherný výlet, který klapnul jak byl naplánován. Potápění zde je náročné a dekomprese 30min je běžná, cena za ponor 25-30eur je oprávněná. Vyjížděli jsme jako první a tedy vraky byly hodně zarybněny. Kvalifikace 2x deep diver, co jsem vystavil, jsou určitě zasloužené. Haven je legenda a i zde bylo deko 30min. a doba ponoru 70min. Každodenní výlety také určitě stály za to – za tak krátký čas jsme toho viděli opravdu hodně. Celková cena včetně výletů jídla, dopravy, potápění, prostě všeho cca 12.000Kč/os.

Chtěl bych se sem za rok vrátit.